Brand Book
برند بوکـ
Logos
لوگوی FAKHARI FLOWERS مهمترین عنصر بصری برند است که FAKHARI FLOWERS را از رقبای خود و سایر شرکتها متمایز میکند.
این لوگو از دو بخش تشکیل شده است. بخش تصویری این لوگو را براساس گل آلسترومریا بهعنوان کشت اصلی نام برند دیزاین کردهایم که به آن «مونوگرام» میگوییم.
به بخش نوشتاری لوگو (شامل گل های آلسترومریا) «لوگوتایپ» گفته میشود. درنهایت از ترکیب این دو بخش در کنار هم «لوگو» ساخته میشود.
برای دانلود نسخه های استاندارد لوگو کلیک کنید:
نسخه های استاندارد
- مجموعه فخاری سه نسخه استاندارد دارد: لوگوی عمودی، لوگوی افقی و مونوگرام تنها.
- اولویت استفاده با نسخه عمودی لوگو است؛
- از لوگوی افقی در موقعیتهایی که فضای کافی برای استفاده از نسخه عمودی وجود ندارد یا در رسانههایی که تناسب اندازه آنها افقی کشیده است، استفاده میکنیم؛
- از نسخه مونوگرام در رسانههای مجموعه استفاده میکنیم؛ مانند شبکههای اجتماعی برند، آیکن وبسایت و اپلیکیشن و واترمارک ویدیوها. همچنین در سایر ارتباطات برند که به دلیل آشنایی مخاطب نیازی به ذکر عنوان برند نیست، میتوانیم از این نسخه استفاده کنیم.
پس زمینه ها
از لوگوی مجموعه فخاری روی پسزمینه سفید، تنها با رنگ اصلی استفاده میکنیم.
- از لوگوی مجموعه روی پسزمینه مشکی، تنها با رنگ اصلی استفاده میکنیم.
- از لوگوی مجموعه روی پسزمینه زرد، تنها به صورت تکرنگ مشکی استفاده میکنیم.
- از لوگوی مجموعه روی پسزمینههای خاکستری (کدهای مجاز در پالت رنگ)، به صورت تکرنگ سیاه یا سفید استفاده میکنیم.
- استفاده از لوگوی مجموعه روی پسزمینههای رنگی دیگر مجاز نیست.
- از لوگوی مجموعه فخاری روی تصویر، در زمینه واضح و ساده با کنتراست زیاد و به صورت تکرنگ سفید یا مشکی استفاده میکنیم.
استفاده در کنار لوگوی برند های دیگر
برای استفاده از لوگوی مجموعه ما در کنار لوگوی برندهای دیگر، اگر لوگوی دوم بهصورت عمودی باشد از نسخه عمودی لوگو و اگر افقی باشد از نسخه افقی لوگوی مجموعه فخاری استفاده میکنیم. برای حفظ تعادل وزنی، باید در هر دو حالت، ارتفاع مونوگرام مجموعه با بخش تصویری لوگوی دوم برابر باشد. در صورتی که لوگوی دوم، صرفا لوگوتایپ باشد، از نسخه افقی لوگوی مجموعه استفاده میکنیم. در این حالت باید ارتفاع هر دو لوگوتایپ با هم برابر باشد. لوگوی مجموعه گلخانه ای فخاری را همیشه سمت راست و بالای لوگوی دوم قرار میدهیم. استفاده از این لوگو در سمت چپ یا پایین لوگوهای دیگر مجاز نیست.
انسجام لوگو
برای حفظ انسجام لوگو و یکپارچگی برند، در استفاده صحیح لوگو دقت کنید. نمونههایی از استفادهی نادرست لوگو در ادامه قرار داده شده است.
بنفش Fakhari Flowers
رنگ بنفش FAKHARI FLOWERS، یکی از شناختهشدهترین داراییها و رنگ اصلی برند است. بهعلت تداوم استفاده از این رنگ در ارتباطات برند در سالهای گذشته، مخاطب به راحتی این رنگ را تشخیص داده و آن را به FAKHARI FLOWERS نسبت میدهد. برایناساس تصمیم گرفتیم تا در این پروژه از این ظرفیت بهره بگیریم و از رنگ بنفش همچنان بهعنوان رنگ اصلی برند استفاده کنیم. این رنگ باید در تمام ارتباطات برند با بیشترین میزان تاثیرگذاری حضور داشته باشد. این رنگ بهصورت کلی دو کاربرد دارد:
- اول بهعنوان پسزمینه دیزاین، بهنحویکه کل سطح را بپوشاند؛
- دوم بهعنوان رنگ تاکیدی روی پسزمینه سفید.
پالت اصلی
از رنگهای بنفش، سبز، سفید و یاسی تشکیل شده است. در این پالت، رنگ بنفش بهعنوان رنگ مرکزی حضور دارد. از رنگهای سبز و سفید بهعنوان رنگهای تکمیلی در کنار رنگ بنفش استفاده میکنیم. همچنین رنگ نیلی را در دکمههای دعوت به اقدام (خاص) به کار میبریم.
تناسبات رنگی
در استفاده از این رنگها سه ترکیب کلی وجود دارد:
- ترکیب اول: رنگ بنفش، رنگ غالب دیزاین است و از رنگهای سفید و سبز بهعنوان رنگهای تکمیلی استفاده میکنیم؛
- ترکیب دوم: رنگ سفید رنگ غالب است و از رنگهای بنفش و سبز بهعنوان رنگ تکمیلی استفاده میکنیم.
- ترکیب سوم: رنگ سبز رنگ غالب است و از رنگهای بنفش و سفید بهعنوان رنگ تکمیلی استفاده میکنیم.
توجه: در ارتباطات برند، اولویت با استفاده از ترکیبهای اول و دوم است و از ترکیب سوم، به صورت محدود و صرفا در بعضی از کمپینهای ارتباطی یا دیزاینهای محیطی استفاده میکنیم.
گرادینت رنگی
پالت ثانویه
رنگهای ثانویه در مواقع نیاز به طیف گسترده تری از رنگ استفاده میشوند .




